Om oss

Naturskyddsföreningen är Sveriges största miljöorganisation med kraft att förändra.

kväll,hand,berg,solnedgång

Om Naturskyddsföreningen

Vill du veta mer om hur vår demokratiska folkrörelse är organiserad, hur vi arbetar och vilka frågor vi driver? Det och mycket mer kan du läsa om här.

CNH9RWHT87Q poster image
skog,väg,grön,grusväg,gräs,träd,björk,sommar,blommor

Här hittar du olika sätt du kan nå oss på. Välkommen att kontakta oss!

Människor, Natur, Utevistelse, Utflykt, Äng, Skog, Nackareservatet

Hitta din lokala förening

Besök din lokala krets eller ditt länsförbunds egen webbplats och se vad de har på gång.

fågel,tärna,sjöfågel,vatten,spegelbild,blåbird, Arctic tern, fly, in flight, reflection, water, Sterna hirundo, Hjalstaviken, Uppland, Sweden

Vår riksstyrelse och våra revisorer

Se vilka som är förtroendevalda i riksföreningen.

Klimat, Transport, Fordon, Tåg, Kollektivtrafik, Lokaltåg, Regionaltåg, Västsverige

Välj Bra Miljöval

Bra Miljöval är vår egen miljömärkning som gör det lättare att hitta de produkter och tjänster som är minst skadliga för miljön.

blomma,skog,kottar,mossa,lingonris

Medlemstidningen Sveriges Natur

Naturskyddsföreningens medlemstidning Sveriges Natur produceras av en oberoende redaktion.

Miljödemonstration, miljö, demonstration, Milano, Italien, människor

Vårt globala arbete

Vi samarbetar med miljöorganisationer runt om i världen. Tillsammans arbetar vi för fungerande ekosystem, social hållbarhet och mänskliga rättigheter.

Blomma,blommor,gräs,grön,vit, sommar

Publikationer och dokument

Ta del av våra rapporter, remissvar, debattartiklar, policydokument, öppna brev och underlag samt föreningsdokument.

Människor, Ungdomar, Kvinna, Kvinnor, Tjej, Tjejer, Promenad, Promenera, Stockholm, Ung, Unga

Jobba hos oss

Vill du vara med och påverka? Här hittar du lediga tjänster.

gdpr, digital, EU,

Hur vi behandlar personuppgifter

Naturskyddsföreningen följer lagstiftningen i Dataskyddsförordningen när det gäller hantering av personuppgifter.

vitrygg,hackspett,artprojekt,segrar

Framgångar för naturen

Sedan Naturskyddsföreningen bildades 1909 har vi varit med och påverkat de flesta stora beslut om miljöfrågor i Sverige. Här berättar vi mer om våra segrar och framsteg i naturens tjänst.