Engagera dig

Här hittar du olika sätt att engagera dig för natur och miljö!

20-24 år, 25-29 år, 30-34 år, 70-79 år, vuxenstudent, kör konstkultur och underhållning, fritidskläder, kaukasisk etnicitet, kör, färgbild, dag, utbildning, utvandring och invandring, europa, vänskap , hobbyer, innehav, horisontell, intelligens, språk, inlärning, livsstil, medellång grupp människor, mitten av vuxna, mitten av vuxna kvinnor, Mellanöstern etnicitet, blandad person, multietnisk grupp, musik, utomhus, prestanda, scenkonstevenemang, fotografi, öva, repetition, skandinavien, skolbyggnad, selektiv inriktning, självförbättring, äldre vuxen, äldre kvinnor, noter, sida vid sida, sångare, sång, stående, stockholm, student, sverige, lagarbete, samhörighet, ung vuxen, ung män, unga kvinnor

Hela Sverige ställer om

Vi är många – och vi blir allt fler – som förstår att vi måste agera på riktigt. Tillsammans kan vi bromsa klimatförändringarna och stoppa massutrotningen av arter. Vi kan ställa om Sverige! Vem du än är och vad du än gör – kan DU vara en del av lösningen.

Människor, Natur, Utevistelse, Utflykt, Äng, Skog, Nackareservatet

Hitta din lokala förening

Är du intresserad av vad som händer ute i landet eller vill komma i kontakt med Naturskyddsföreningen på din ort? Besök våra lokala kretsars och länsförbunds egna webbplatser och se vad de har på gång.

spindelnät,spindel,nät,nätverk,grön

Gå med i ett nätverk

Vill du hitta andra som är intresserade av samma hjärtefråga som du? Våra nätverk samlar personer från hela landet med som vill inspireras, byta idéer och erfarenheter samt engagera sig.

Vad vill du göra för natur och miljö?

Natursnokarna – nu börjar äventyret

Hitta en groda, följ ett rävspår eller baka pinnbröd över öppen eld – häng med Natursnokarna! Vår barn- och familjeverksamhet där barn och deras vuxna upptäcker naturen tillsammans.

Hemma, soffan, dator, jobb, utbildning, surf, internet, köket, kaffe, juice, dricka, röd, dag, solig, fönstret, ensamt, lugn, fokus, kakel,

Välkommen till Naturkontakt – digital mötesplats för dig som är medlem

Naturkontakt är Naturskyddsföreningens mötesplats på nätet för alla medlemmar. Här hittar du material och information om kampanjer. Du får också tips, idéer och nya spännande kontakter.

berg, natur, himmel, blå, moln, grön, flod, killar, ryggsäck, utsikt,

För alla mellan 6 och 25 år:
Bli medlem i Fältbiologerna

Barn och unga mellan 6 och 25 år kan gratis bli medlemmar i Fältbiologerna som ordnar många kul aktiviteter och kampanjer. Mottot är "Ute i naturen, inne i miljödebatten".