Konsert med Emil Jensen på rikskonferensen

På fredagskvällen den 14 maj uppträder artisten Emil Jensen för rikskonferensens deltagare i Mora. Ta plats framför stora scenen och njut av en härlig kväll!

Konserten sker i samband med fredagens middagsbuffé i Moraparken. Emil står på scenen strax efter kl. 19.30.

Om Emil Jensen

Emil är hedersmedlem i Naturskyddsföreningen sedan 2014 och miljöengagemanget har gått som en grön tråd genom hans liv.

Emils liveframträdanden har beskrivits som sommarprat på scen, där hans låtskatt varvas med personliga berättelser, lyrik och komik. I sin helt egna blandning av humor och allvar tar han mellansnacket till en ny genre.

Cykelturné i sommar

I sommar är det dags för en ny föreställning och ny turné: ”Än susar skogen”. Turnén sker helt och hållet per cykel, som en personlig och konkret manifestation för hållbarhet.

Cykelturnén är ett samarbete med Naturskyddsföreningen, och förhoppningen är att gjuta lite mod, tröst och handlingskraft i en svår tid.

– Min nya föreställning handlar om livet på planeten, som en hyllning till den biologiska mångfalden, till alla som inte har någon röst, till alla som ännu inte fötts, för fred på och med jorden. Då kändes det självklart att genomföra turnén i just denna form. Mycket snack och mycket verkstad, säger Emil själv om den revolutionerande turnémetoden.

Genom åren har Emil prisats för sin ordkonst och musik, men också för det engagemang som genomsyrar hans texter och artisteri och inte lämnar någon oberörd. Senast fick han Karl Gerhard- priset för sina texter, Evert Taube-priset för sitt låtskrivande och han har fått flera miljöpriser och nominerats till Martin Luther King-priset för civilkurage. Han gör kåserier på söndagar i ”Godmorgon, världen” i Sveriges Radio P1 där han också hörs återkommande i ”Tankar för dagen”. Han har släppt åtta rosade album, fyra böcker och är sedan tidigare europamästare i Poetry Slam.

Konserten på Naturskyddsföreningens rikskonferens sker i samband med fredagens middagsbuffé i Moraparken. Emil står på scenen strax efter kl. 19.30.

Varmt välkomna!

skog,vatten,höst,träd,grön,gul,blå

Stå upp för naturen

Läget för vår planet är akut, men vi kan fortfarande bromsa utvecklingen. Du behövs i det arbetet!

Bli månadsgivare