Följ med på utflykter runtom Mora

I samband med Naturskyddsföreningens rikskonferens 14–15 maj i Mora arrangeras en rad fina utflykter. Passa på att följa och upptäck smultronställen som lokalföreningarna i Mora och Orsa visar upp.

Delta gärna på en eller flera utflykter i anknytning till rikskonferensen och upptäck Dalarna tillsammans med Naturskyddsföreningen i Mora och Naturskyddsföreningen i Orsa.

Om utflyktsprogrammet

Utflyktsprogrammet rymmer både heldagsutflykter, tidiga mornar med fågelskådning och kvällsvandring längs Unnån. Tips på egna utflykter i närområdet finns också. Läs mer om allt som erbjuds i programmet nedan.

Heldagsutflykt till Ore Skogsrike 12 maj

Redan på torsdagen den 12 maj inleds programmet med en heldagsutflykt till Ore Skogsrike. Ore Skogsrike har av Världsnaturfonden utsetts till en Pärla i Sverige, en plats som är extra skyddsvärd och särskilt vacker. Området är ett för Sverige och Västeuropa unikt skogslandskap med tallnaturskog.
Guide för dagen är Sebastian Kirppu.

skog,vatten,höst,träd,grön,gul,blå

Stå upp för naturen

Läget för vår planet är akut, men vi kan fortfarande bromsa utvecklingen. Du behövs i det arbetet!

Bli månadsgivare